zondag 11 augustus 2013




Onweerstaanbaar?!

lezen: Jesaja 65 1-6


Welke reden zal ik geven,
als blijkt dat ik geen reden heb,
om hulp tot U te begeven,
mij veilig nestelt in Satans web?


Welk een oorzaak zal ik belijden,
als blijkt dat ik de oorzaak niet weet,
Hoe zou ik bidden om bevrijding,
als ik van U niets weet en vergeet?


Welk een leed zal mij omgeven,
als ik in mij dat niet gevoel.
Hoe zou ik geven om dat leven,
wat God met mij bedoelt?


Welke woorden zal ik kiezen,
als Gods taal ik niet versta.
Wat heb ik meer te verliezen,
dan dat ik weet dat ik dood ben 
en dat nog eens ga?


Wat voor liefde moet dat wezen,
die U Heer', mij geven wil,
als ik mij zelf zo ongenegen,
tegen alles van U keren wil?


Heer', het moet een wonder wezen,
als U mij door Uw wil bereidt,
van alle weerstand zal genezen,
mij van die vreselijke dood bevrijdt.


Heer'. U Geest leerde mij te schamen,
nu blijk dat ik de oorzaak was,
die het doodsplan tegen U beraamde,
nu versta ik Uw onweerstaanbare Liefde pas!


Soli Deo Gloria!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten