zondag 18 augustus 2013


Omdat God mij verkiest!

lezen: Jozua 24 


Omdat ik in God geloof,
hoef ik dat niet op te schrijven,
want Hij heeft mij daarmee beloofd,
dat Hij eeuwig in mij zal blijven.

Hoe dat komt dat ik geloof?
Dat heeft Hij in Zijn Woord geschreven,
Zijn Geest heeft mij gezegd en beloofd,
dat Zijn Woord in mij blijft leven.

Hoe groot is de kracht van mijn geloof?
Dat laat God mij dagelijks blijken,
doordat het vuur van Hem niet in mij dooft,
nu naar Christus kruis blijft kijken.

Wat doe ik dan met het geloof
dat Hij aan 't kruis voor mij verwierf?
daarmee buig ik nu voor Hem mijn hoofd,
omdat Hij voor mij en anderen stierf.

Dat geloof leert mij het bidden,
voor de ander en voor mijzelf,
in dat gebed staat Christus in het midden
op aarde en in het hemelgewelf!


Waarom, wanneer, en waarmee?
Omdat Gods Geest het mij leert. 
Nu ik hier op aarde leef,
Met Jezus vergoten bloed, mij tot Hem keert.


God is het die mij verkiest,
waardoor ik mijn tegenstand verlies,
aan Zijn wil ben ik verbonden,
in Christus heb ik Gods wet niet geschonden!



Soli Deo Gloria!
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten