maandag 26 augustus 2013

Opkomende vragen?



Waar blijven de nieuwe stellingen
aan de deur van de kerk?
Want zijn daar niet meer onze vertellingen,
of is het daar nog wel Gods werk?


Waarom blijven de zwijgers zwijgen,
over wat daarbinnen gebeurt?
Is daar nog schuld te verkrijgen,
wordt daar nog een verslagen hart opgebeurd?


Waarom bepalen daar mensen,
welk belijd bij Godsdienst past?
Is daar de dienst naar Gods wensen,
of komt Zijn Dienst aan ons tot last?


Mag daar Gods Geest nog bepalen,
waar Gods Woord in voor moet gaan?
of komen wij daar onze dingetjes halen,
waar God naast mag komen staan?


Gaat Gods Woord daar nog voorop,
waar de kerk het Hem laat gezeggen,
Of maken wij daartussen een stop
en moet Jan, Piet of Klaas het even vertellen.


Worden de kerken daarom zo verdeeld,
wat de soldaten met de rok van Jezus niet deden?
Is dat niet wat de buitenstaander verveeld,
en geen verschil ontdekt met het verleden?


Vragen die ik aan mijn Heiland vraag,
wordt daar een antwoord op gegeven?
Is dat voor zondaars te veel gevraagd,
of zijn dat vraag en antwoord uit een ver verleden?


De kerk van mijn Vader van toen
sprak die niet, hoe mijn schuld is verzoend?
Werd daar aan zondaars niet een antwoord gevraagd,
of God mijn schuld heeft vergeven,
van gisteren, morgen en vandaag?


Ik verwacht dat God mijn Vader antwoord wilt geven,
waar? 
in Christus verzoenend bloed alleen 
zal Hij Zijn Kerk vandaag en voor eeuwig doen leven!
daarom belijd ik Hem


Soli Deo Gloria!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten