vrijdag 23 augustus 2013

bent U het of verwachten wij een ander?

Ja of nee?

lezen: Johannes 12: 12-19


Zijn mijn zonden
door God vergeven,
ja of nee?
of worden die nog bij mij gevonden,
neem ik die in mijn graf mee,
ja of nee?



Is Zijn genade mij genoeg,
van God gegeven,
ja of nee?
Of kan ik daar nog zonder mee leven,
doe ik met wat ik zelf heb,
ja of nee?



Is mijn geloof
van God door Christus werk,
in Zijn liefde mij gegeven,
ja of nee?
Wordt ik door Gods Geest daarin versterkt,
of verzin ik dit alles zelf maar even,
ja of nee?



Ben ik een lidmaat
van Gods Kerk,
ja of nee?
Of heb ik er maar zelf één gekozen,
is het Zijn Geest die daar in mij werkt,
of volg ik een leer uit de boze,
ja of nee?



Heb ik het antwoord op mijn doop,
aan God al gegeven,
ja of nee?
Kan ik met al Zijn beloften nu leven,
of is dat maar voor even,
ja of nee?



Blijf ik van 'zoethout'*,   *halve waarheden
wel in eeuwigheid leven,
Ja of nee?
of is die mogelijkheid
al voor mij afgesneden,
Ja of nee?



Kan ik alleen
van Gods Waarheid in Christus leven,
ja of nee?
Alleen door het vergoten bloed
van Hem aan mij gegeven,
ja of nee?



Laat een ieder die Zijn Woord leest,
met mij God het antwoord geven,
daarvoor heeft Hij Zijn vragen
en antwoorden 
in Zijn Woord geschreven
en aan ons gegeven?



Soli Deo Gloria!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten