zondag 25 augustus 2013

De Ark!

lezen: Hebr. 11: 7


De ark is Heer', Uw Woord
om veilig in te wonen,
dat heb ik door Uw Geest gehoord,
om aan de storm en watervloed te ontkomen.


De ark op Uw bevel gebouwd,
is veilig en betrouwbaar,
Daar ik gelovend, alleen op U vertrouw,
niet vrezen zal het grootst gevaar.


De ark op Uw bevel gebouwd,
met het zwakste hout der aarde,
is het waarin U, Uw schepping behoudt,
Uw kind'ren in bewaarde.


De ark gebouwd voor mijn gezin,
daar woont U bij mij midden in,
Uw Woord en Geest aan ons gegeven,
houdt, door Uw genade, ons in leven.


De ark op Uw bevel gebouwd,
zal eenmaal worden verlaten,
als Uw recht in Christus wordt ontvouwd,
dan kunnen wij weer met U praten.


De ark als teken ons gegeven,
is in Uw Woord met bloed beschreven,
aan het kruis waarop U ons red,
waardoor mijn ziel in vrijheid is gezet.


De ark als graf gegeven,
bewaart eens mijn lichaam tot het eeuwig leven,
waaruit U het eerst bent opgestaan,
daar komt Uw Kerk met mij achteraan.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten