zondag 16 februari 2014

 
 
 
 
1. situatie
    2. boetedag
                  3. God die verhoort!
16-02-2014 ds J.E. de Groot
 
lezen: Joël 2 
 
 
 
Hoe vreeslijk is de tijd,
waarin de droogte heerst,
door het vergeten van Gods Woord,
de mens zich van God heeft afgekeerd.
 
 
 
 
De mensen komen om
van honger door de plagen, 
doordat niemand tot Hem komt
om God om hulp te vragen.
 
 
Het land is kaal en verdord
voordat de dag des Heren komt,
wat in Gods Woord verkondigd wordt
dat men zich niet bekeert tot God.
 
 
 
God geeft Zijn dienaars het bevel,
blaas de bazuin, laat hen het horen
dat zij tot Mij komen met boete en berouw,
dan gaat Mijn volk niet verloren.
 
 
 
Roep hen nu daarom allen saâm,
dat zij zich spoeden voor Mijn Naam
om tot vasten hier te komen,
waar Ik nog bij hen wil wonen.
 
 
Laat niemand van hen achterblijven
om boetedoening te bedrijven,
laat hen vasten en Mij tonen hun berouw,
Ik zal hun noodlottig lot ombuigen,
Ik ben, en blijf Mijn verbond met hen trouw.
 
 
De Heere is genadig,
barmhartig, geduldig en weldadig,
ja groot van goedertierenheid.
Door Jezus kruiswerk voor ons toebereid!
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 
 
 
 
  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten