donderdag 20 februari 2014

Geloofsvertrouwen!
Math: 7 24-29 

God, die voordat ik geboren ben,
mijn zonden al vergeven had,
is het die ik nu in Christus ken
en door Hem weet ik nu,
wiens eigendom ik ben.

 
Geen twijfel liet Hij aan mij over
om in Hem te gaan geloven,
Zijn Geest maakte dat in mij vast,
dat door het bloed van Jezus was,
houdt God mij onlosmakelijk vast.


Wie zijn zonden stevig bij zich houdt,
Gods genade in Christus niet vertrouwt,
hardnekkig daarmee door wil gaan,
komt nooit zonder schuld voor God te staan.
Gods uitgestoken hand in Christus
 neemt die mens niet aan.


God gaf Zijn Zoon om aan te nemen,
daar waar Zijn liefde uit bestaat,
Die alles deed om te vergeven,
waardoor een mens niet verloren gaat,
eerst aannemen dan overgeven.


Geloven moet een mens gaan doen,
door wat God in Christus deed,
die door Zijn dood de zonden verzoent,
zelfs die waar de mens geen weet van heeft,
God is een beloner van die Hem zoeken.
 
24Een iegelijk dan, die deze Mijn woorden hoort en dezelve doet, dien zal Ik vergelijken bij een voorzichtig man, die zijn huis op een steenrots gebouwd heeft;
25En er is slagregen neder gevallen, en de waterstromen zijn gekomen, en de winden hebben gewaaid, en zijn tegen hetzelve huis aangevallen, en het is niet gevallen, want het was op de steenrots gegrond.20)
26En een iegelijk, die deze Mijn woorden hoort en dezelve niet doet, die zal bij een dwazen man vergeleken worden, die zijn huis op het zand gebouwd heeft;21)
27En de slagregen is neder gevallen, en de waterstromen zijn gekomen, en de winden hebben gewaaid, en zijn tegen hetzelve huis aangeslagen, en het is gevallen, en zijn val was groot.
28En het is geschied, als Jezus deze woorden geeindigd had, dat de scharen zich ontzetten over Zijn leer;22)
29Want Hij leerde hen, als macht hebbende, en niet als de Schriftgeleerden.
 

Die God niet op Zijn Woord vertrouwt,
die heeft zijn eigen huis gebouwd
op gronden die eens zullen vergaan,
waarop geen levend wezen kan bestaan.
zijn werk zal door ongeloof verloren gaan.

Maar hij die op de Rots vertrouwt,
zijn huis zal stevig blijven staan,
die nam van Gods Geest de boodschap aan,
is daardoor met Jezus aan het kruis gegaan,
en met Hem uit het graf opgestaan!

Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten