maandag 24 februari 2014

 
 
Een vrije wil
of een bevrijde wil?

lezen 2 Kor: 4:
 
 
 
Wanneer ik op koninklijk bevel
geroepen ben om in zijn leger te dienen,
dan is er geen vraag van wil ik dat wel,
want anders zou ik straf verdienen.
 
 
Wanneer God, zonder dat ik Hem vroeg,
Zijn Naam in Christus aan mij verbond,
toen was er geen vraag van wil ik dit wel,
het gebeurde en het geschiedde terstond.
 
 
Toen God in Zijn Zoon Hem de taak opgaf
om voor Hem de mensen te gaan redden,
gehoorzaamde Zijn Zoon Hem en droeg
de straf van mij die God op Hem legde.
 
 
Toen God Zijn Woord en Geest mij gaf
wist ik daar kom ik nooit meer van af.
God deed dat uit Zijn liefde voor mij,
onder Zijn Vaderlijke zorg kocht Hij mij vrij.
 
 
 
Nu woont in mij de wil van God,
die ik nu leer door Hem te gehoorzamen,
dat is voor mij geen tegenstrijdig lot,
maar Zijn Liefde leert mij dat te beamen.
 
 
 
Soli Deo Gloria! 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten