zaterdag 22 februari 2014

 
Wie is Hij?
 
lezen: Job 38, 39, 40,41,42.
 
 
 
Wie is Hij, die het licht ontsteekt,
dat de duisternis doorbreekt,
het daglicht de nacht verdrijft
nog alle dagen bij ons blijft.
 
 
Wie is Hij, die mijn oog ontsluit,
wie stuurt de duisternis daaruit,
zodat ik daardoor ontwaak,
wie heeft over mij vannacht gewaakt.
 
 
Wie is Hij, die mij voedsel geeft,
waardoor ik al mijn dagen leef,
wie heeft die bron gemaakt,
waardoor mijn dorst wegraakt.
 
 
Wie is Hij, die mij werken laat,
waardoor er elke dag een taak
op mij wordt gelegd,
wie heeft dat tegen mij gezegd.
 
 
Wie is Hij, die mij nog bewaart
met anderen nog bijeen vergaart
om zich aan ons te openbaren,
Zijn wil aan ons te verklaren.
 
 
Wie is Hij, die Zijn Zoon mij gaf,
Die Zijn Woord mij leert lezen,
waardoor ik Zijn dood
 en opstanding verstaan mag,
wie Hij voor mij wil wezen.
 
 
Wie is Hij, die mij stelt onder Zijn wet,
mijn overtredingen zelf heeft rechtgezet,
Hij is het wiens eigendom ik ben,
Mijn God, die ik door Zijn Zoon
mijn Vader vol van Liefde ken!
 
 
 
Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten