zondag 2 februari 2014


Doe mij recht!

 Lukas 18: 1-8



Heer' doe mij recht
op het Woord van U mij toegezegd, 
ach schenk mij Uw genade
niets is van meerder waarde.


Laat mij op Uw liefde pleiten,
ondanks U met recht mij kan verwijten
dat ik geen rechten heb op Uw gunst in genade,
maar Heer' daar kwam U voor op aarde!


Ik weet Heer' door Uw Woord,
dat U mijn klaagstem hoort,
het is Heer' door Uw Geest, 
dat ik versta wat Hij mij voorleest. 


Laat mij niet stoppen U te vragen
of U mijn schuld wilt dragen,
want Heer' niemand op deze aarde
kan mij geven Gods onmisbare genade.


Doe mij hier niet eerder rusten,
voordat Gods recht voor mij is vervuld,
niets kan mij op aard nog meerder lusten,
dan alleen de vergeving van mijn schuld!


Heer' doe mij in U alleen geloven,
waardoor ik niet eerder zal rusten,
dan dat U vrede schenkt van boven
die al mijn verstand te boven gaat.


Dan zal mijn hart en mond U loven,
om wat U hier op aarde voor mij deed,
niets gaat Uw grote Naam te boven, 
Heer', U die voor mij aan 't kruishout leed.


Soli Deo Gloria! 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten