dinsdag 4 februari 2014

Dit is de dag...


Dit is de dag
waarop God mij een nieuw jaar gaf,
waarop velen mij feliciteerden
voor iets wat ik zelf niet kan presteren.
Ja zelfs zo, als God mij had gedaan,
naar wat ik van Hem heb vergeten,
zouden deze woorden hier niet meer staan,
dat laat Zijn Woord en Geest mij weten.


Dit is de dag
die God mij in Zijn genade gaf
om Hem te roemen en te prijzen,
Hij die mij bewaard heeft van hel en graf.
Hij laat Zijn Zoons Licht nog in mij schijnen
al de dagen van mijn leven op aard,
heeft God mij tot zijn eer gespaard,
mij uit mijn ongeloof doen verrijzen.


Negenenzestig keer vierde ik deze dag,
die ik in dankbaarheid mag gedenken
voor wat die negenenzestigste psalm mij gaf,
mijn aandacht daarop mag schenken.
Daar laat Gods Geest mij 't lijden en sterven zien,
wat Zijn Zoon voor mij deed, dat ik verdien.
Heer' laat er geen dag meer mogen bestaan,
zonder dat U mij bij Uw kruis stil doet staan.

Dit is de dag
waarop Hij mij heeft stilgezet
om Hem te mogen danken
voor vrouw en kind'ren die Hij mij gaf
met al de zijnen om me heen,
liet God mij nog geen dag alleen,
maar wil Hij mij daarin nog doen verblijden,
waarom ik Hem nog loven en prijzen mag.


Dit is de dag waarop ik Zijn Woord zingen mag.


Psalm 56




5.  Ik roem in God, ik prijs 't onfeilbaar woord,

Ik heb het zelf uit Zijne mond gehoord,

'k Vertrouw op God, door gene vrees gestoord,

Wat sterv'ling zou mij schenden?

ik heb beloofd, wanneer G' in mijn ellenden

mij bijstand bood, en 't onheil af zou wenden,

tot U, o God, mijn lofzang op te zenden,

door ijver aangespoord.

.


6.  Gij hebt mijn ziel beveiligd voor den dood,

Gij richt mijn voet, dat hij zich nimmer stoot,

Gij zijt voor mij een schild in alle nood,

Gij hebt mijn smart verdreven,

Uw dierb're gunst is m' altoos bijgebleven,

'k Zal voor Gods oog, naar Zijn bevelen leven,

Zo wordt door mij Zijn naam altoos verheven,

Zo wordt Zijn lof vergroot


 
 
Soli Deo Gloria!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten