zondag 9 februari 2014


Een oordeel tot voordeel

 

Lees: Joh. 8: 1-11

Ik veroordeel u niet,
dat zijn Jezus woorden.
Hij schreef in het zand,
liet zich door hen niet storen.

 

Wie zonder zonden is
werpt maar de eerste steen.
Daarin hadden zij zich vergist
en lieten haar met Jezus alleen.

 

De zondares liep niet met hen mee,
door wat Jezus tot haar sprak
wachtte zij toen stil en gedwee
waardoor de band met Hem niet brak.
 
 
 
Die haar beschuldigden
veroordeelden haar niet,
omdat iedereen met
 schuld haar verliet.
Zo alleen Jezus haar ziet,
veroordeelde Hij haar ook niet.


Jezus die ook al mijn listen doorziet,
veroordeelt ook mij niet.
Op Zijn woord druipen mijn aanklagers af,
want Hij was en is het die mij vrijspraak gaf.

 

Heer' hoe zou ik voor U staan,
als U boek over mij open zou gaan.
Biedt U dan in Uw vergoten bloed,
ja dan ook mij vrijspraak aan.


Niemand anders is het die deed,
wat U voor mij hebt gedaan,
om tot Gods eer voor Hem staan.
Eeuwig Hem dankend nooit meer bij God vandaan.



Ga heen en zondig niet meer,
dat is het woord van haar Heer'.
Kniel daarom dagelijks voor Hem neer,
belijd Hem uw schuld, die Hij heeft vervuld. 

 

Soli Deo Gloria!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten