zaterdag 1 februari 2014


Niet worden afgeleid!

Laat mij onder het bidden
Heer' niet worden afgeleid,
blijft U aanwezig in het midden,
zodat tussen God en mij 
mijn gebed door U is toebereid.

 
Heer' neem tijdens mijn gebed
mijn gedachten gevangen
door de eis van Uw wet,
waardoor ik om vergeving
van liefdeloosheid zal verlangen.

 
Heer' laat mij niet af gaan wegen
wat voor mijzelf het belangrijkste is,
laat mij genoeg hebben aan Uw zegen
daar ik zonder uw zegen alles mis,
door verhoring van het gebed verkregen.

 
Leer mij Heer' onder het bidden
alleen op Uw wil zijn gericht,
zoals U mij heeft leren bidden
met mijn geloof en hoop
op Gods genade gericht.

 
Leer mij in het gebed te bidden
om de kracht van Uw Geest,
laat Hij Uw Woord aan mij verbinden,
zoals dat dikwijls is geweest,
waardoor God door mij oprecht wordt gevreesd.

 
Laat in mijn gebed geen ding onopgemerkt
aan U zijn voorgelegd.
Geef mij door Uw Geest de woorden,
die mij in Uw Woord zijn voorgezegd
overeenkomstig naar Uw heilige wet.

 
Laat Heer' ook in mijn gebed
rust en stilte worden gevonden,
zoals U na zes dagen scheppingswerk,
de zevende dag daaraan hebt verbonden,
waarmee Uw doel op aarde was bereikt.

Soli Deo Gloria!



  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten