vrijdag 14 februari 2014

 
 
Ontdekt en bedekt!
 
 
 
 
 
God die mij ontdekt,
Zijn Woord in mij verwekt,
Zijn Geest mij laat zien,
hoe ik mijn God nu dien.
 
 
 
God die mij ontdekt,
mijn weerstand breekt
door Zijn Woord wat spreekt
en ik Hem om genade smeek.
 
 
 
God die mij ontdekt,
mijn ongeloof aanwijst,
't geloof in Hem mij verstrekt,
wat mij naar Jezus wijst. 
 
 
 
 
God die mij ontdekt,
tot de strijd mij wekt,
om zonden te weerstaan,
die ik doe en heb gedaan.
 
 
 
God die mij ontdekt
mij voor Zijn Spiegel zet,
in Jezus ligt mij stelt,
Zijn Waarheid mij vertelt.
 
 
 
God die mij ontdekt,
Zijn liefde in mij wekt,
leert mij Satans werk te haten
die mij moet verlaten.
 
 
 
God die mij ontdekt,
mij naakt voor Hem stelt,
Zijn Geest die mij vertelt,
Hoe Jezus de Satan velt.
 
 
 
God die mij ontdekt,
mij uit de dood opwekt,
waarin mijn geest eerst lag
ja, nu weer leven mag.
 
 
 
God die mijn oog ontdekt
Zijn licht daarin stelt,
geeft mijn oor gehoor,
'k zie en versta Hem daardoor.
 
 
 
God die mijn schuld bedekt,
met wat Jezus aan 't kruis deed.
Eeuwig leven in mij wekt,
Zijn verbond met mij bevestigt,
waardoor mijn God in Christus
mij nooit meer vergeet!
 
 
 
 
Soli Deo Gloria! 
 
 
 
  
 
 
 
  
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten