maandag 10 februari 2014

 
 
Eerst aannemen,
dan overgeven!

lezen: Joh. 13: 1-17



God leert door Zijn Geest
Zijn Woorden aan te nemen.
Jezus laat zien hoe dat hoort,
voordat ik mij zal overgeven.


Petrus sprak Hem tegen
omdat Hij de voeten wast,
daar was hij niet om verlegen,
hij vond dat Hem dat niet past.


Hoe zou ik dat Hem overgeven,
als Hij mij dat niet leert,
het van Hem aan te kunnen nemen,
niet tegen Hem mij keert.


Hij neemt mijn tegenwerpen,
geduldig van mij op.
Maar Hij zegt dat al Zijn werken
dan voor mij altijd stopt.


Heer' waar dan heen,
tot U alleen U zult mij niet verstoten.
U heeft voor mij het Vaderhart
van mijn God voor mij ontsloten.



Geen ander middel hebt U mij gelaten,
om Uw kruiswerk voor mij te haten.
U maakte door Uw dood voor mij,
de weg naar God voor eeuwig vrij!


Uw Liefde heeft mij overwonnen,
mijn vijandschap neergeveld.
God is in U met mij opnieuw begonnen,
dat wordt mij door Uw Woord
en Geest aan mij verteld.


Soli Deo Gloria!









 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten