maandag 10 februari 2014

Heer' leg mij uit. 
 
melodie: doorgrond mijn hart

 
 
1. Laat Heer' mijn hart
 voor U eens open gaan,
neem daaruit weg
 dat U wil tegenstaan,
ja maak het zo 
dat Heer' het van U leert,
hoe het in vrede Heer'
 weer tot U keert.

 
2. Heer' leg mij uit
 waarom ik mij verweer,
als duid'lijk blijkt
 dat ik niet tot Uw eer,
de dingen doe,
 ja die Uw wet verbiedt
terwijl ik weet ja Heer'
 wat U gebiedt.

 
3. 'K zal dan verstaan
 wat ik U heb misdaan,
neem weg de steen
 die anders daar blijft staan,
maak door Uw Geest
dat 't hart Uw Woord verstaat,
dan zal Uw licht o Heer'
naar binnen gaan.

 
4. O wat een vreugd
zal zo mijn oog dan zien,
dat duister was,
zie ik wat `k heb verdiend,
maar door Uw kruis
nam U die weerstand weg,
ik doe met lust o Heer'
nu wat U zegt.

Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten