maandag 24 februari 2014



Met niets gekomen...


Toen ik op de wereld kwam
geboren werd uit Adams stam,
was het eerste wat ik deed,
protesteren met een kreet.


Naakt en zonder enig bezit
krijste ik met open mond
en een hoofd dat zeer verhit,
zodat men mijn bestaan verstond.


Alles wat ik daarna kreeg
maakte dat ik toen maar zweeg,
in al mijn levensjaren erna
is dat zeker niet meer waar.


Wat een woorden heb ik gezegd
en zoveel dingen ook gedaan,
dat door Gods Woord met zonden wordt weerlegd
en als schuld van mij heb leren verstaan.


Maar God die mijn begin en einde kent
heeft mijn schuld in Christus van mij afgewend.
Hij is het die alle rechten op mij heeft
en mijn overtredingen vergeeft.


God die is, was en zal komen,
is Hij, die al het mijne op Zich heeft genomen.
Alles wat Hij mij daar in Christus gaf,
dat is Zijn liefde, die neemt niemand mij meer af.


Zal ik, die door God alles is vergeven 
dat ook nu bij mijn naaste doen?
Heer' U leerde mij in mijn leven,
hoe schuld alleen door U verzoend,
ik nu ook kan doen!


Soli Deo Gloria!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten