vrijdag 28 februari 2014

Vanaf mijn jonge jaren.


melodie: gez. 303
De ware kerk des Heeren



1. 't is God die mij liet weten,
dat Jezus voor mij stierf.
Ik kan dat niet vergeten
wat Hij voor mij verwierf,
Was ik hier in het duister,
Zijn Geest stelt mij in 't licht,
waardoor ik naar Hem luister,
mijn hart op Hem gericht.


2. Geen mens kan mij vertellen
hoe lief mijn God mij heeft,
Door wat Zijn Geest vertelde,
weet ik wat Jezus deed.
Voor al mijn eigen wensen,
ging Hij naar 't kruis en graf.
Ja voor de schuld van mensen
kwam Hij ten hemel af.


3. God heeft mij niet verlaten
toen ik op aarde kwam.
Al kon ik nog niet praten,
Hij gaf mij Jezus aan.
Door mij Zijn Naam te geven,
in 't water van de doop,
is Hij bij mij gebleven
gaf mij geloof en hoop.


4. Veel jaren van mijn leven,
vervulde mij met schuld
met zonden in mijn leven,
maar God met Zijn geduld,
bleef telkens tegenspreken,
door wat Zijn Geest nog doet,
Met Jezus vergeleken,
ging het met mij niet goed.


5. Maar God die is veel sterker,
dan alle macht op aard,
Hij die mijn heil bewerkte
heeft mij voor Hem bewaard.
Door leed en vele wonden,
in Jezus Christus bloed,
vergaf Hij al mijn zonden,
Gods liefde die dat doet!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten