zondag 16 februari 2014

Troost in leven en sterven!

HC. Zondag 1.
melodie: Eén Naam is onze hope



1. God heeft aan mij gegeven
Zijn Zoon die voor mij stierf,
waardoor mijn ziel mag leven,
wat Hij aan 't kruis verwierf.
Zo kan ik mijn God eren,
Die mij geschapen heeft,
Gods eigendom mag wezen
wat Zijn Geest in mij geeft.



2. God heeft de mens gegeven
Zijn Woord dat eeuwig leeft,
geen dood meer hoef te vrezen
door wat Hij aan hem geeft.
Zijn Geest wil ons dat leren,
waardoor wij God verstaan,
om tot Hem t'rug te keren,
nooit meer bij God vandaan.



3. Laat ons niet tegenspreken
Zijn wil die Hij gebiedt,
Hij wil met ons niet breken,
maar dat Zijn wil geschiedt,
in harten van de mensen
Zijn liefde die ons bindt 
aan al wat God zal wensen
Zijn eigendom bemint!



4. Die troost mij hier gegeven,
maakt mij een kind van God,
dat ik voor Hem mag leven
opnieuw geboren wordt.
Want Zijn verzoenend sterven,
dat Jezus voor mij deed
doet mij Zijn kindschap erven,
wat ik nu zeker weet.



5. Laat ons de Heere danken
voor wat Hij heeft gedaan,
door Hem te laten blijken
dat wij Zijn wil verstaan.
Gehoorzaamheid betrachten,
geen zonden willen doen,
Zijn wederkomst verwachten,
voor eeuwig zijn verzoend.



6. De tijd ons nog gegeven
benauwt ons hier steeds meer,
om hier te blijven leven,
waar Satan gaat te keer.
Door ons nog steeds te kwellen,
blijft hij ons telkens weer
zijn vragen aan ons stellen,
Geeft U hem antwoord Heer'.



7. O Geest wil bij ons blijven
totdat de Heiland komt,
Gods licht in ons doen schijnen,
en Satans vraag verstompt.
Dan zal er vrede wezen
geen honger noch geweld,
Ja God zal bij ons wezen
de vijand neergeveld!



Soli Deo Gloria!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten