maandag 3 februari 2014



Communiceren 1
 
Voordat ik op een snelweg rijd,
moet ik een auto kunnen beheren,
dat duurt doorgaans een tijd
waarin ik dat zal leren.


Tijdens de tijd van lessen
leer ik nog veel meer,
dan dat ik daarvoor kon beseffen
  hoe ik alleen het auto rijden beheer.


Daarin wordt mij onderwezen
hoe je onderling communiceert,
door vaak heel dicht bij elkaar te wezen
met het geven van tekens zonder te spreken.


Als ik rij-vaardig word geacht,
door alleen een auto te mogen besturen,
moet er aan veel worden gedacht,
anders kon dat wel eens niet zolang duren.


Rijd ik dan een oprit op
om een snelweg vol auto's te betreden,
dan is het niet de bedoeling dat ik stop
maar mij zo mogelijk daar tussen zal begeven.


Pas ik mij tussen hen niet aan,
zou het heel snel verkeerd kunnen gaan,
geef ik op de wettelijke regels geen acht,
is er vaak een bekeuring die mij straft.


De snelweg is niet de plaats van mijn doel,
ik zal daarvoor uit moeten voegen,
zo is ook communiceren niet het doel,
maar een examen hoe wij ons op aarde gedragen.


Geen kleuren of modellen maken het uit
of een auto wel zou kunnen rijden,
geeft de motor geen goed geluid,
dan kun je beter de snelweg mijden.


Zo kwam, is en gaat mijn leven hier op aard,
daar Gods Woord en Geest mij bewaart,
die mij op aarde wilde leren,
wat het doel van mij hier is 
om met God te kunnen communiceren.
Anders kwam ik niet uit God
en loof ik Hem daarom niet, 
zonder mijn Heere!


Soli Deo Gloria!
  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten