dinsdag 25 februari 2014

Worden, die je in Christus bent!
lezen: Rom. 5,6,7 en 8
 
Heer' door Uw Woord en Geest
werd ik voor U als een beest,
wat zijn meester tegenspreekt,
en al Uw wil en wetten breekt.

 
Heer' door Uw Woord en Geest
werd ik voor U als een dode,
zonder wil om met mijn noden,
alleen tot U te willen en kunnen gaan.
Heer' door Uw Woord en Geest
werd ik een onwillig mens,
die niet aan zichzelf naar Uw wet kan sterven,
zoals U Heer' dat van mij wenst.



 
Heer' door Uw Woord en Geest
moest ik worden een goddeloze,
die niet verstaan kan wat ik van U lees,
omdat ik een kind ben vanuit de boze.

 
Heer' door Uw Woord en Geest
nam ik de Waarheid niet van U aan.
Al ben ik daar jaren onder geweest,
ik kon en wilde die niet verstaan.

 
Heer' door Uw Woord en Geest
trok ik het vrome kleed mij aan,
Maar U heeft mij naakt voor U doen staan,
om zo met U aan het kruis te gaan
en met U uit de dood doen opstaan.


Heer' door Uw Woord en Geest
versta ik nu wel wat ik van U lees,
U die mijn doodzonden op U nam,
verbond mij aan Uw Goddelijke stam,
nooit meer bij onze Vader vandaan!


 
Door het wonder van genade
mag ik dat nu in U gelovend verstaan!


Soli Deo Gloria! 
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten