zaterdag 15 februari 2014

Formidable!


Mijn God is...



Formidabel, Formidabel, Formidabel
is mijn Drie-enig God,
vreselijk en onovertrefbaar
is Zijn wonderbare Liefde
die bepaalt mijn levenslot.
Formidabel is mijn Drie-enig God.

Waar was ik,
toen Hij aard en hemel schiep,
waar was ik,
toen Hij water van water scheidde,
waar was ik,
toen Hij water en land scheidde,
het land met zaad verblijdde,
waar was ik,
toen Hij zon, maan en sterren schiep,
waar was ik,
toen Hij al het gedierte te voorschijn riep,
waar was ik,
toen Hij tot slot de mens schiep?

Formidabel, Formidabel, Formidabel
is mijn Drie-enig God,
vreselijk en onovertrefbaar
is Zijn wonderbare Liefde
die bepaalt mijn levenslot.
Formidabel is mijn Drie-enig God.

Wie ben ik,
dat Hij mij heeft geschapen,
wie ben ik,
dat Hij waakt als ik lig te slapen,
wie ben ik,
dat Hij Zijn Naam mij gaf,
wie ben ik,
daar Hij voor mij ging
naar kruis en graf,
wie ben ik,
dat God van mij houdt,
wie ben ik,
dat ik Hem niet heb vertrouwd.

Formidabel, Formidabel, Formidabel
is mijn Drie-enig God,
vreselijk en onovertrefbaar
is Zijn wonderbare Liefde
die bepaalt mijn levenslot.
Formidabel is mijn Drie-enig God.

Hij is,
die mij niet verliet,
Hij is,
waardoor Zijn wil in mij geschiedt,
Hij is,
die spreekt en het is er,
Hij is,
die gebiedt en het staat er,
Hij is,
die God is en werd Mens,
Die God maakte het voor mij,
dat ik niets anders meer wens!

Formidabel is mijn Drie-enig God,
Formidabel is mijn Drie-enig God,
Formidabel is mijn Drie-enig God!

Soli Deo Gloria!


deze cantate schreef ik als een context op het lied van de "vereerde
popzanger" Stromae
  
http://www.bing.com/videos/search?q=formidable+stromae&qpvt=formidable+stromae&FORM=VDRE












Geen opmerkingen:

Een reactie posten