zondag 23 februari 2014



Neem en geef...



Neem Heer' mijn vrije wil gevangen
breng deze onder Uw bevel,
zodat ik niet zal blijven hangen
in dingen waarmee ik mijn ziel kwel.



Neem Heer' mijn gedachten en zinnen
en breng ze onder Uw heilge wet,
Zodat ik de Heilige oorlog zal winnen
omdat Uw wil binnen in mij is gezet.



Neem Heer' mijn lusten en begeren
naar Satans willen bij mij weg.
Zodat ik alleen dat zal willen
wat Uw Woord en Geest mij zegt.



Neem Heer' mijn overwegingen
geheel onder Uw beheer,
zodat al mijn bwegingen
herkend worden in wat ik van U leer.



Neem Heer' al mijn argumenten,
van onschuld voor goed bij mij weg,
zodat ik zuiver leer denken,
overeenkomstig wat Uw Geest mij zegt.



Geef Heer' mij een reine wil
die mijn hoofd en mijn hart rustig en stil
gehoorzaam doet zijn aan Uw gebod,
waarbinnen in mij wordt gevonden
 de wil en de kracht van mijn God.



Soli Deo Gloria!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten