dinsdag 11 februari 2014

 
 
Gewillig of onwillig?
 
 
 
 
 
Het gewillig ondergaan
van wat mij overkomt,
leert God mij verstaan,
waardoor mijn opstand verstompt.
 
 
 
 
Het gewillig ondergaan
voor Hem te worden vervolgd,
doet Hij mij daarin blijven staan.
Ja God die voor mij zorgt.
 
 
 
Het gewillig willen doen
dat wat God mij gebiedt
dat wil ik doorgaans zelf
eerst helemaal niet.
 
 
 
Het gewillig toch doen
leert God in de verdrukking,
waarin Hij mij beproeft
zoals eens Job moest doen.
 
 
 
Het gewillig ondergaan
gaat tegen mijn vlees in,
door met Hem aan het kruis te gaan,
komt Zijn wil bij mij er in.
 
 
Het gewillig verdragen
van de weerstand die God gebiedt
om niet meer te zondigen
ervaar ik zonder Hem niet.
 
 
Het onwillige volharden
dat zonder Jezus dan geschiedt,
zal mij niet meer verharden,
nu ik aanneem wat Hij mij biedt.
 
 
Soli Deo Gloria!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten