dinsdag 25 februari 2014

 
 
Daar...
 
  
 
Daar God mij in Zijn Woord verbiedt,
de dingen duidelijk worden gemaakt,
dan wil en doe ik die dingen niet,
omdat ik Hem gelovig bid, Uw wil geschiedt.
 
 
Waar God mij in Zijn Woord op wijst,
daar kom ik nooit meer onder vandaan,
een wonder als Hij mij laat verstaan,
dat ik in gehoorzaamheid bij Hem blijf.
 
 
Daar God mijn ogen open zet,
mijn oor zich richten zal naar Zijn wet,
dan kom ik daar nooit onschuldig vandaan,
dan moet Zijn vloek wel op mij slaan.
 
 
Daar God mij telkens tegenspreekt
in mijn vroom en schijnheilig gedrag,
dan is het Zijn Geest die dat in mij breekt,
mij leert dat ik zo niet leven mag.
 
 
Daar God mij als een dode riep,
toen ik in Adam Hem verliet,
verbond Hij mij aan Jezus kruis
en ben ik hier op aarde niet meer thuis.
 
 
 
Daar God mij als een Vader is,
blijkt uit Zijn liefde die Hij heeft
in Christus al mijn schuld vergeeft,
waarin ik mij zo had vergist.
 
 
 
Daar God mij aan Zich verbindt,
is Hij mijn Vader, ik Zijn kind,
wat door boete en berouw,
Zijn grote Liefde ondervindt!
 
 
 
Soli Deo Gloria! 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten