dinsdag 18 november 2014



Alles of niets Heere,
kan ik van U begeren!

Psalm 84 zingen
(3, 4, 5 en 6 OB)


Heere,
Wat blijft er over van mij,
als U op de wolken wederkomt
en mijn boordevolle
levens-emmer, zonder U,
eens om zal keren,
dan zit daar
voor U
toch niets bij?


Heere,
Welk werk zult U 
daar dan tussen vinden,
van wat ik hier heb gedaan,
wat voor eeuwig 
tot Gods eer alleen
  kan blijven bestaan?


Heere,
Wat kan mijn graf
U bieden,
als blijkt dat in dit leven
Uw wil in mij niet geschiedde
en ik aan Uw roepstem ben
voorbijgegaan?


Heere,
Waar vandaan komen Uw woorden
die mij en ook anderen,
hier toch nog
helder voor ogen staan
en die voor onze oren,

nog door Uw Geest zijn te horen?


Heere,
Laat mij in U
 eindigen en opnieuw beginnen,
door wat Uw Vader
in het binnenste van mij vond,
U heeft mijn vlees en bloed aangenomen,
waarvoor Zijn recht U aan het kruishout bond.
Zijn Liefde doet mij nu U beminnen
waardoor ik met U uit het graf opstond.
U maakte in mij vast en zeker,
dat eeuwig Drie-enig Goddelijk verbond.


Soli Deo Gloria!



  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten