zondag 16 november 2014



Mijn belijdenis!


Mijn geloof is niet 
wat mijn verstand 
voor waarachtig houdt,
maar dat wat God 
door Zijn Woord en Geest,
in mijn hart laat zien,
waardoor ik van Hem
het zeker mag weten en er vast
op vertrouwen kan.

Het geloof is een middel,
dat God mij in Zijn genade gaf
om tot Hem te kunnen komen.
Dit in Zijn liefde waar Hij
door het verzoeningswerk van
Zijn Zoon aan het kruis, hel en graf,
mij mee kon belonen. 
waarmee Hij voor mij vergeving bracht,
waar ik zonder Zijn Zoon,
of enig ander mens,
ooit aan zou kunnen komen.


Dat kruiswerk voldeed
aan Zijn gerechtigheid
op zodanige wijze alsof
ik mijn zondeschuld,
tegenover zo'n liefdevolle
rechtvaardige God,
zelf zou hebben betaald,
waardoor ik zonder angst en vrees
voor Zijn rechterstoel kan verschijnen.
Zonder dit geloof zou ik
eeuwig voor Zijn heilig aangezicht
rechtvaardig moeten verdwijnen.

Zonder dit geloof
kan ik Gods Naam 
niet oprecht en dankbaar belijden!




Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten