woensdag 5 november 2014



Een Borg gevonden!
 

 
De kapstok neemt mijn jas wel aan,
die ik van mij heb afgedaan,
maar de schuld van mijn zonden
zal voor altijd bij mij blijven,
die kan ik zelf niet afschrijven,
daar moet een Borg voor worden gevonden,
wil ik niet in de afgrond glijden.
 


Mijn schulden zijn al vroeg ontstaan,
reeds van het eerste ogenblik aan,
dat ik ben geboren,
zullen die schulden van mijn voor-
en nageslacht ook mij toebehoren.
Dat doet Gods Geest mij in Zijn wet verstaan,
tenzij ik uit God opnieuw word geboren.
 
 
 
Waar komt mijn erfschuld dan vandaan?
Die kan alleen maar zijn ontstaan,
omdat ik bevestigd heb, wat ik niet heb gedaan
wat mijn voorouders mij wel hebben geleerd,
dat de schulden die in hen werden gevonden
door Adams overtredingen op hen zijn gebonden,
daarom geloven mag wat God daaraan heeft gedaan.
 
 
 
Daar is dus mijn erfschuld ontstaan,
waar ik niet geloofd heb wat mij van God is geleerd,
zo dus mijn rug naar God heb toegekeerd.
Maar God is geen mens als ik, die Hem verliet,
God is Liefde die in Zijn Zoon mijn schuld niet ziet.
Ongeloof maakt mij voor Hem een zondaar,
dat maakt Jezus werk aan het kruis alleen waar.
 
 
 
Daar komt geen "kapstok" voor mij staan,
waar ik mijn schuld niet aan af wil staan.
Want het onmogelijke van mijn schuldige bestaan
heeft God in Christus voor mij weggedaan,
dat wonder van genade is voor mij toch opengegaan.
Nu kan ik alleen nog schuldig worden
als ik mijn naaste niet erop wijs, hoe zij dat kunnen verstaan.
 
 
 

Soli Deo Gloria!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten