dinsdag 4 november 2014



Dankdag!



Dankdag maakt mij schuldig aan dank,
voor mijn ondankbaar leven,
waarin ik mijn God de dank niet kan geven
die Hij zo waardig is te ontvangen.
Daarom bad Christus voor mij
als Hogepriester in Zijn aardse leven;
Ik bid voor diegenen die U mij heeft gegeven.
Joh: 17


Dankdag maakt mij schuldig aan dank,
voor hen die God met mij nog bewaard,
maar Zijn Naam nog niet wilde belijden,
opdat ook zij in het gebed wat Jezus bad
zich dankbaar zullen verblijden.
want U Heer', bent gekomen om zondaren
van hun zonden en noden te bevrijden.


Dankdag maakt mij schuldig aan dank,
die ik zovelen malen was vergeten,
zomaar begonnen was zonder
te bidden of te danken voor of na het eten.
Wat een groot wonder,
dat Uw Geest mij dit nog laat weten,
dat God de maat van mijn zonden
in Uw Zoons bloed daarom hebt gemeten.


Dankdag maakt mij schuldig aan dank,
voor de onopmerkzaamheid van
mijn handel en wandel,
waardoor ik leef meer met de dingen
die ik mijzelf geef, zonder daarbij de denken
dat het uw genade was en is
 die mij dat nog wilde schenken.
Vergeef mij Heer', U zo te krenken.


Dankdag is een moment in de tijd,
waar ik door Gods Woord en Geest mij verwijt,
zo weinig dankbaar te kunnen wezen.
Dit terwijl ik daardoor toch weten mag
dat God in Christus ook mijn ondankbaarheid
nu nog heb willen vergeven.
Danken kan alleen uit de volheid van Gods genade,
waarin Hij mij door Zijn liefde
tot Zijn Lof, dank en eer nog spaarde.


Soli Deo Gloria! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten