zaterdag 1 november 2014




God is het!



God is het die mij ontleedt,
ontdekt aan wat ik deed
in mijn tijd hier op aard en
straks naakt voor Hem sta.
Dan kan ik naar Zijn heilig recht,
niet tot Zijn eer worden bewaard.


God is het die mij ontleedt,
weet welke zonden ik doe en deed,
ook die ik vergeet.
Hij laat geen ding onbekend,
zodat ieder eens kan zien
en horen wat ik heb verdiend.


God is het die mij ontleedt,
elk ding van mij naar waarheid weet,
hetzij goed of kwaad,
wat in Zijn Woord geschreven staat.
Niets kan mij dan meer baten,
God zal mij daarop verlaten.


God is het die mij omkleedt
met Zijn mantel van recht,
omdat Zijn Zoon gehoorzaam voor Hem deed,
wat God eerst tegen mij had gezegd,
Zijn dood voor mijn schuld,
heeft Gods recht voor mij vervuld.


God die alles maakte,
door Zijn Liefde alleen,
Hij is het die over mij waakte,
troostte mij in mijn geween
over de schuld van mijn daden,
waarmee ik Hem had verraden.


God is mijn heil en mijn sterkte
Hij is die in Zijn Liefde,
mijn heil hier bewerkte.
Zijn Naam roep ik aan in mijn gebed,
omdat Zijn Zoon, mijn Heer' en Heiland
mij van de eeuwige dood heeft gered.


God is het die mij herschiep,
door Zijn Geest en Waarheid
mij opnieuw te voorschijn riep.
Wat onmogelijk was in mijn oog,
dat is Zijn Drie-enig Goddelijk wonder 
waardoor ik Zijn Naam nu en straks verhoog.



Soli Deo Gloria!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten