zondag 30 november 2014



Mijn God die Liefde is!

1 Cor.  13
1 Per.  4


Mijn God die met Zijn liefde bedekt
mijn zonden, welke door Zijn Geest
aan mijn blinden ogen zijn ontdekt, 
zo dat ik nu weet, hoe ik zonder Zijn liefde
hier voor God geen zondaar ben geweest.


Mijn God die in Zijn liefde
mijn zonden heeft ontdekt, 
het recht heeft naar zijn heil'ge wet,
mij voor eeuwig te verwerpen,
heeft in Zijn liefde mij willen helpen.


Mijn God die enkel liefde is,
heeft in Zijn Zoons vergoten bloed, 
 vergeving van mijn zonden toebereid. 
Gods liefde onbesmettelijk goed,
maakt wat verbroken was, tussen ons weer goed.


Mijn God die mijn Vader is,
maakt in mijn oudste broeder mij bekend,
dat ik buiten Hem het leven mis,
wat Jezus  Zijn Zoon de dood in brengt,
zo Zijn liefde ook binnen in mij brengt.


Mijn God wil ook de uwen wezen,
ook van u al uw schuld vergeven.
Op zondaren stortte Hij Zijn Geest,
waarin Hij ons Zijn liefde doet erkennen,
door ons bij Jezus kruis te brengen. 


Mijn God die ik eeuwig dankbaar ben,
door Zijn liefde aan mij te geven,
Hij is het die ik nu reeds de lof aanbreng
en straks voor Zijn aangezicht mag leven.
Elke dag een wonder als ik daar aan denk.


Mijn God die mij een maaltijd schenkt,
om mij hier op aarde te versterken
en in Zijn liefde mij wil onderhouden,
Hij is mijn God mijn toeverlaat,
op wie ik gelovig kan vertrouwen. 



Soli Deo Gloria! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten