zaterdag 8 november 2014




Die loslaat,
wordt vastgehouden!


Heer', zijn mij de dingen 
te groot of te zwaar,
leer mij dat nu los te laten,
voordat ik mij
in alle onmogelijke
bochten zal wringen.


Heer', spreekt men mij tegen
in wat ik van U geloof,
laat mij dan niet willen winnen,
immers dat heb ik 
van U niet geroofd,
maar door U te leren beminnen.


Heer', laat mijn verstand
niet willen weten,
waarom men mij geweld aan doet,
U kunt alleen de maten meten
en alleen door U, mijn Verlosser,
komt het allemaal goed.

 
Heer', laat mij die plek innemen,
daar waar niemand wilde staan,
zoals Jezus dat heeft geweten
toen Hij in mijn plaats
aan het kruis moest gaan.
Laat mij dat niet vergeten.


Heer', leer mij mijzelf te wantrouwen
om die uitnodiging aan te nemen,
waar ik mijzelf niet de ruimte zal geven
om mij van overdaad te onthouden.
Vergeef mij als ik dat heb gedaan,
laat mij daar niet naar toe willen gaan.


Heer', leer mij genoeg te hebben
aan Uw genade alleen.
Nergens naar toe te rennen,
maar wel naar Jezus heen.
Hij die alles voor mij over had,
voor mijn schuld aan het kruis eens bad;


Vader vergeef het hem,
want hij weet niet wat hij doet,
Jezus vroeg dat omdat God Hem vroeg
of Hij voor mij de schuld verzoent,
Jezus die mijn schuld wegdroeg,
weet voor mij dat God dit doet.

Daarom geloof ik dat van Hem,
die mij hier door Zijn Woord en Geest
 op aarde heeft ontmoet!

Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten