vrijdag 7 november 2014


De Here leeft,
in Zijn Woord!


Heer', ik kijk op al die dingen
waardoor ik zonder U niet kan zingen,
Maar met U zal ik daarover juichen,
omdat U mij leerde met U
onder die beproevingen te buigen.


Laat mij dat ene kleed ook dragen,
die mantel der gerechtigheid,
met U ook daardoor zijn geslagen,
maar tot Gods doel met mij, door U bereid
zijn om nu niet nog meer te vragen.


De weg die ik hier moet lopen,
is Liefde uit het Vader hart,
Zonder U Heer', blijft mijn hart gesloten
en kies ik de weg die ik liever had,
Uw liefde maakt mijn hart voor God open.


Heer', wend van mij af het waarom
dat steeds meer te willen weten,
omdat ik nu door Uw lijden heen
weet, dat U mij niet bent vergeten,
dat deed Uw Vader bij U alleen.


Leer mij die weerstand aan te kunnen,
waarmee men mij dit niet wil gunnen,
waardoor U mij mijn schuld vergeeft,
opdat zij daarmee ook moeten bekennen,

er is één Drie-enig God die Lief heeft!


Soli Deo Gloria!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten