maandag 17 november 2014

Bekering...

...is een werk
dat Gods Geest verricht
in de harten van Gods kerk.
Daar wordt mijn oog en oor
alleen op Gods wil met mij gericht,
dat verandert mijn vijandig gezicht.


Bekering is een werk,
waarbij het geloof 
onmisbaar voor mij is.
Dat 'gereedschap' wat God geeft,
kan bij mijn bekering
zeker niet worden gemist.


Bekering is als verkering
een omgaan met God.
Een dagelijkse lering
om te mogen ervaren hoe ik
aan Hem verbonden word.
Mijn leven lang hier een leerling.


Bekering is een beproeving
op mijn tijdelijke levensweg.
Daarop zal moeten blijken
of ik werkelijk niet ik gericht leef 
zo Gods Woord dat mij zegt.
Het is Jezus werk 
dat Zijn Geest mij geeft.


Bekering spreekt mij tegen
in het doen naar mijn wil.
Ik leer daarin gehoor
en uitvoering
aan Jezus wil en wet te geven,
tot eer van God
en om mijn levenswil.


Bekering is een wonder,
wat Gods Geest in mij werkt.
Daarin gaat mijn eigen wil 
helemaal ten onder.
Dit Goddelijke bekerings-wonder
daar kan ik niet zonder.


Bekering houdt net als verkering
eenmaal voor mij op.
Dan wordt het een Bruiloftsfeest.
De Bruiloft van het Lam
zal mooier en groter zijn
dan dat het eens 
in den beginne is geweest!


Soli Deo Gloria!


17 november

Maar zo vaak iemand verzocht wordt, komt dit voort uit de zuiging en verlokking van zijn eigen begeerte.” Jak.1:14

Lezen: Romeinen 13:8-14 (Ga naar dit bijbelgedeelte)

Als de Bijbel spreekt over elkaar liefhebben, is dat veel meer en ook heel anders dan de liefde tussen man en vrouw. Het is elkaar liefhebben met de liefde die God al in onze harten heeft uitgestort, nog voordat Hij ons vraagt om elkaar lief te hebben. Dit liefhebben is dus niet een zware opdracht, maar een mogelijkheid die God ons geeft. Dat is ook nodig! Want zonder liefde gaat de mens dood, kan hij niet tot werkelijke levensontplooiing komen.
Er is maar één soort liefde die niet goed is en waar een mens ook aan dood gaat en dat is eigen-liefde!
Eigen-liefde is ik-gericht en dat is de diepste zonde van de mens! Als Eva niet zo op zichzelf gericht was geweest...
Er zijn zoveel Christenen die het erg ‘moeilijk’ hebben met het volgen van Jezus, terwijl de Bijbel toch telkens weer laat zien dat er niets heerlijker is dan werkelijk achter Hem aan te gaan! Maar zolang we nog niet verlost zijn van ons op onszelf gericht zijn, is het onmogelijk om Christus Jezus te volgen en Hem te dienen. Want verzoekingen en verlokkingen zullen er altijd blijven zolang het ‘ik’ nog op de troon zit! Maar wie zich door Jezus laat vrijmaken en verlossen van z’n eigenliefde, wie zijn leven laat doorstromen met de liefde van Jezus, die wil niets liever dan verlost worden van zichzelf en van zijn ik-gerichte verlangens. Er is nog maar een korte tijd om ons leven geheel te kunnen inzetten voor het volvoeren van de Wil van God! Doet daarom de Here Jezus Christus aan! Als een mantel om je heen; dan zal er geen ruimte in ons leven overblijven voor ik-gerichte begeerten en wordt Zijn overwinning zo’n werkelijkheid dat de mensen om ons heen ons rekenschap zullen gaan vragen van ons geloof in Hem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten