donderdag 27 november 2014


Gods gedachten! 

Jes. 55: 8-13



Mijn gedachten kunnen niet wachten
totdat het letters en  woorden zijn.
Deze ontstaan in dagen en nachten,
soms ongebonden maar het meest op rijm.


Mijn gedachten met zonden bevlekt
worden daaraan door Gods Geest ontdekt. 
Juist als ik in Zijn Woord Gods wet leest,
ontstaan de gedachten als zonden het meest.


Mijn gedachten zijn niet ulieden gedachten,
staar er daar dan duidelijk geschreven.
Dat kan en mag ik van God alleen verwachten,
ook Zijn wegen zijn niet gelijk aan mijn wegen.


Zijn gedachten zijn gedachten van vrede,
over hen die hun gedachten van zonden belijden. 
Want Jezus heeft door onze zonden geleden,
Waarom God onze zonden wil vergeven.


Psalm98 v. 2 (ob)


Hij heeft gedacht aan Zijn genade,
Zijn trouw aan Israël nooit gekrenkt. 
Dit slaan al 'snel aardrijkskunde einden gade,
Nu onze God Zijn heil onze schenkt.
Juicht dan Den Heer' met blijde galmen,
Gij ganse wereld juicht van vreugde, 
Zing vrolijk in verheven psalmen
Het heil dat d' aard in 't rond verheugt.


Soli Deo Gloria! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten