zaterdag 29 november 2014


Mijn Herder is mijn God!


Psalm 23

Wanneer ik God mijn gebreken toedicht,
versta ik niets van het werk door Hem verricht.
Zijn Woord en Geest doen mij verstaan,
dat ik mijn ellende zelf heb gedaan.
Wil ik mij daar niet onder buigen,
dan zal Gods Waarheid eeuwig tegen mij getuigen.


Hoe vaak accepteer ik mij zoals ik ben,
geen zicht heb hoe God mij in Christus kent.
Hoe dwaas is het de maat bij mij zelf te meten,
terwijl ik niets van de uitkomst daarvan wil weten.
Hoe groot is daarentegen het Goddelijke geduld,
Hij die in Christus Zijn wet voor mij heeft vervuld.


God wist en weet alles van eertijds,
waarom ik naar Hem, de reden van mijn schulden wijs.
Hij veranderde niet, toen de zonde ontstond,
de oplossing kwam voor het eerst uit Zijn mond.
God die rechtvaardig Zijn wetten stelt,
heeft in Christus Zijn vijand neergeveld.


Hoe dwaas ben ik dat ik zelf God wilde zijn,
alsof Hij mij geen vergeving kan schenken,
dit moet de oorzaak zijn van de pijn,
ik wil nooit meer aan zo'n God denken,
Die Zijn Zoon voor mijn overtredingen gaf,
Hij nam de oplossing daarvoor van mij af.


Bij God is mijn schuld al vervuld,
voordat ik ter wereld kwam.
Mijn zonden in Adam zijn het,
die Zijn Zoon aan het kruis op zich nam.
Wanneer ik deze Waarheid ongelovig weersta
is het Gods recht dat ik voor eeuwig verloren ga.


Ps.23-3 De God des heils wil mij een Herder wezen,
'k heb geen gebrek 'k heb geen gevaar te vrezen.
Hij zal mij zacht, in liefelijke weiden,
aan oevers van zeer stille waat'ren leiden.
Hij sterkt mijn ziel, richt, om Zijn naam mijn treden
in het effen spoor van Zijn gerechtigheid. 


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten