zondag 2 november 2014




Rechtvaardig en...

Rom: 3, 4, 5, 6, 7, 8.
31 okt. Hervormingsdag. 


Rechtvaardig is mijn God,
in al Zijn wegen en Zijn werk.
De mens die in Zijn Zoon gevonden wordt,
maakt deel uit van Zijn Kerk.


Rechtvaardig is mijn God,
die een goddeloos mens genade schenkt,
wat zonder Zijn Woord en Geest
nergens anders meer verkregen wordt.


Rechtvaardig is mijn God,
in heel Zijn Drie-enig wezen,
bepaalt Hij mijn levenslot
en kan Hij mijn zonden vergeven.


Rechtvaardig is mijn God,
onveranderlijk in Zijn wetten,
die een wil van mensen 
naar zijn hand kan zetten.


Rechtvaardig is mijn God,
die eens geen genade schonk
aan Zijn enig geboren Mensen Zoon,
Hij kreeg aan het kruis de dood als loon.


Rechtvaardig is mijn God
voor mij die de dood heeft verdiend,
Maar om Jezus vergoten bloed,
nochthans van alle schuld vrij gesproken wordt.


Rechtvaardig en genadig,
barmhartig, liefdevol en genadig
is mijn Heer', en God
die door mij geloofd en geprezen wordt.


Soli Deo Gloria!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten