maandag 24 november 2014



Avondmaal,
 de plaats van herkenning!

1 Petr. 4: 7-11


Heer´, geef mij de juiste houding,
waarin ik U ontmoeten kan.
Laat daarbij geen enkele verhindering
voor mij nog aanwezig blijven dan.


Heer´, laat mij dan niets meer storen,
zoals het hier zo vaak geschiedt,
laat mij alleen van U willen horen,
zoals Uw liefde dat in mij gebiedt.


Heer´, hoe vaak word ik hier nog afgeleid
door de verleidelijke dingen in mijn leven.
Dingen die behoren bij mijn tijd,
ook geen liefde aan anderen heb gegeven.


Heer´, laat het vuur van Uw liefde in mij branden,
waardoor er geen aandacht op mijzelf zich richt,
maar mijn hart wat U dan zal omarmen,
zal uit duister komen en staan in Uw licht.


Heer´, dan zal er ook liefde van mij zijn
om anderen daarmee te verwarmen,
dan lijd ik met hen in hun noden en pijn,
en zal ik hen ook hartelijk omarmen.


Heer´, laat men mij dan tegenspreken,
wanneer ik mij aan Uw liefde onttrek,
want dan zal mijn liefde ook ontbreken,
als Uw Geest en Woord mij daaraan ontdekt.


Heer´, laat mijn spreken en mijn zwijgen,
door U zijn aangeleerd.
Zodat deze op U zullen gaan lijken,
dan ben ik waarachtig door U bekeerd.


Heer´, U nam al mijn ongerechtigheden,
vrijwillig van mij weg.
Daar heeft U voor mij voor geleden,
waardoor ik U eeuwig dankzeg.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten