vrijdag 21 november 2014


De Evangelist...


...is Jezus die mijn oog en oor
alleen op Hem richt.
Hij wijst mij op het werk van Hem,
wat Hij aan het kruis,
door Zijn liefde voor mij, heeft verricht.


Die Evangelist wijst de noodzaak mij aan,
 Zijn Woord en Geest,
leer ik door Gods wetten te verstaan.
Zonder Hem spreekt de inhoud daarvan
mij in het geheel niet aan. 


De Evangelist is de Mens Jezus
gezonden uit God.
Waardoor de mens uit Adam
aan Hem verbonden wordt.
Dat bepaalt ook nu mijn eeuwig lot.


Deze Evangelist brengt de vrede van God
in mijn hart, die dat eerst weerstond.
Maar door Zijn komst ben ik het
die door Hem opnieuw geboren wordt,
Hij is het die mij aan God verbond.


De Evangelist bracht vergeving op aard,
waardoor Hij alle recht op mij heeft,
door Zijn dood word ik nu bewaard,
waarvoor God mij het eeuwige leven geeft.
Hij alleen is mijn dank en lof daarvoor waard.


De Evangelist is Gods Zoon,
die eenmaal weerkomt op de wolken, 
dat hebben Zijn engelen ons beloofd.
Dan zullen alle volken voor Hem knielen,
maar vluchten willen, die niet in Hem hebben geloofd. 



Soli Deo Gloria! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten