dinsdag 25 november 2014


Wie ben ik?




Aan mijn eigenschappen
kun je zien van wie ik ben
en vanwaar ik ben gekomen,
die zullen doorgaans snel verklappen,
de mens die in mij zal wonen.


Mijn eigenschappen,
worden het snelst herkend
in de dagelijkse omgang met mij
waaraan je snel zal merken of ik
 een bekende of een vreemdeling ben.


Mijn eigenaardigheden,
zijn soms brutaal of wat verlegen.
Maar naar mate men mij beter kent,
leer je deze wel of niet te aanvaarden,
meestal door jouw normen en waarden.



Mijn eigenwaarde
waardeer ik doorgaans,
van het allermeest belang.
 Dat bepaalt mijn plaats op aarde,
in wat ik heb of waar ik naar verlang.


Wie ben ik voor God of van mijzelf,
in zijn geheel of maar voor de helft.
Dat antwoord laat ik over aan Hem,
Jezus Gods Zoon, die mij het allerbeste kent.
Hij is het, die al mijn verkeerde eigenschappen,
aan het kruishout, van mij weg nam.


Psalm 139 vers 1 en 14 (ob)

1. Niets is op Opper Majesteit,
bedekt voor U alwetendheid.
U kent mij, U doorgrond mijn dan, 
U weet mijn zitten en mijn staan.
Wat ik beraad', of wil betrachten,
U kent van verre mijn gedachten.


14. Doorgrond m', en kent mijn hart o Heer',
Is 't geen ik denk niet tot Uw eer?
Beproef m', en zie of mijn gemoed
iets kwaad, iets onbehoorlijk voed'.
Ja doe mij toch met vaste schreden
de weg der zaligheid betreden.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten