zondag 2 november 2014


Uitzonderlijk verwonderlijk!

1 Pet. 4: 7

Mij is opnieuw verkondigd
de ernst van deze tijd,
waarin de laatste uren,
mij van de eeuwigheid nog scheid.


Mij is opnieuw verkondigd
de oproep tot waakzaamheid,
waarin Gods liefde mij verwonderd
dat God mij nog draagt in deze tijd.


Mij is opnieuw verkondigd
het einde van mijn aardse tijd,
God heeft mij duidelijk afgezonderd
Hij maakte mij daartoe bereid.


Mij is opnieuw verkondigd,
wat door Gods Geest werd gezegd.
Die mij heeft afgezonderd,
Gods wet en wil in mij uitgelegd.


Mij is opnieuw verkondigd
de oproep tot het gebed,
in mijn binnenkamer afgezonderd
word ik bij Zijn wederkomst stil gezet.


Mij is opnieuw verkondigd
in het huis waar God regeert,
Zijn Woord dat mij opnieuw verwonderd
wordt mij daar door Zijn Geest geleerd.


Mij is daar ook verkondigd,
hoe hopeloos het voor mij is
wanneer ik niet in deze tijd ben afgezonderd,
mijn schuld niet zal zijn uitgewist,


Soli Deo Gloria!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten