woensdag 5 november 2014



Danken en bidden...



Danken en bidden moet ik leren,
 dat is de wil van mijn Here.
Dit voor alles wat ik nodig heb en kreeg,
wil Hij dat ik Hem daar mijn gebed voor geef.



Danken en bidden wil Hij mij leren
door Zijn Geest laat Hij mij zien,
hoe ik mij in gebed tot Hem moet keren,
als blijk dat Hij dat voor mij heeft verdiend.


Danken en bidden is een deugd,
waarin mijn Heer' zich verheugt, 
omdat mijn afhankelijkheid daaruit blijkt,
beken ik Hem dat Hij in liefde naar mij kijkt.


Danken en bidden is een vreugd
voor mij, omdat ik mij in God verheug,
Hij gaf mij, voor dat ik Hem het vroeg,
Zijn belofte toen men mij naar het doopvont droeg.


Danken en bidden is als een brug door Jezus 
gaan daar en komen vruchten heen en terug.
Het goede en het kwade wat God nodig acht
om voor eeuwig Hem te loven waar Hij mij verwacht.


Danken en bidden is geloven in God,
waarmee ik aan Hem verbonden word
Zijn opdracht is het dit voor elkaar te doen,
omdat Hij de schuld van mij ook heeft verzoend.


Danken en bidden is een vrucht van Gods werk,
waarmee Hij onderhoudt heel Zijn Kerk
tot de dag waarop Hij verschijnt op de wolken,
dan vluchten of loven Hem vele volken.




Soli Deo Gloria!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten