donderdag 13 november 2014



Honger?

Math. 5: 1-48 

Honger krijg ik hier,
 door niet voldoende eten,
wanneer het brood als stenen zijn,
dan heb ik niet genoeg gegeten.


Honger krijg ik hier,
als ik een halve waarheid hoor,
dat wordt dan een hele leugen,
dat komt de waarheid niet door.


Honger krijg ik hier,
waar liefde wordt gemist,
dat mist zelfs een dier,
dan is er haat of bedenkt men een list.


Honger krijg ik hier,
in een wereld van overvloed,
waar God niet wordt gemist,
dan is het geest'lijk voedsel niet goed.


Honger krijg ik niet meer,
nu God mij nog Zijn manna laat,
heb ik genoeg aan genade van mijn Heer',
die mijn honger naar zondigen wegdroeg!


Honger en dorsten
naar Gods gerechtigheid,
heeft Jezus Zijn bloed moeten kosten,
daardoor is mij een eeuwige maaltijd voorbereid.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten