vrijdag 28 november 2014



Mijn God!


Een god naar ons eigen praatje
dat is heel snel gezegd en gemaakt.
Maar God in Jezus Christus Zijn Zoon
is de Drie-enige God
die Zich aan zondaren openbaart.


Een god in een stenen beeld
is gauw ontworpen en gemaakt.
Maar God die in Jezus mens werd
aan het kruis voor zondaren stierf,
Die God heeft zich in Hem aan mij geopenbaard.


Een god die men laat spreken door zijn eigen stem,
is geen God die mij verlost uit nood en dood.
Mijn God ken ik alleen door Hem,
die mens werd en mijn schuld op zich nam,
dat is mijn Heer' en Heiland die voor mij hier kwam.


Een god die leeft naar mijn idee,
is niet mijn god want mijn God
die gaat voor eeuwig met mij mee.
Hij herschiep en bewaart mij tot zijn eer,
door het werk van Jezus Christus mijn Heer'.



God is die Hij Is, en die Hij blijft,
Die dagelijks in Zijn Woord
door Zijn Geest een brief aan mij schrijft.
Door mijn geloof, wat ik kreeg van Hem, 
krijgt Hij van mij dit antwoord,


Soli Deo Gloria! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten