woensdag 13 maart 2013

De zuivere toon in het gebed.

Laat mij Heer', pleiten op Uw Woord,
wat ik door Uw Geest heb gehoord,
om alleen dat aan U te vragen, 
wat door Uw Woord en Geest wordt gedragen.

Laat mij Heer', daarop mogen pleiten,
ja, in Uw belijd is niets te verwijten
van dat is geschied of wat U gebiedt,
want vergissen Heer', dat kan U niet.

Laat mij Heer', in Uw wil worden gevonden,
vrij gemaakt waar aan mijn wil is gebonden.
Maak mij gewillig in Uw belijd,
dat mij van mijn eigen willen bevrijdt.

Laat mij Heer', als een kind U vragen
dat wat U alleen kan behagen.
Eenswillend gemaakt met de eis van Uw wet,
waarom ik U vraag in mijn dagelijks gebed.

Laat mij Heer', ook Uw oordeel treffen
met hen die de oorzaak van hun schuld niet beseffen.
Dat mij de dubbele nood zal worden gegeven
om hen te gedenken in mijn dagelijkse gebeden.

Laat mij Heer', mogen afstand nemen,
wat mij hier van U doet vervreemen.
Leer mij de straf daarvoor ondergaan,
voor wat ik zonder God heb gedaan.

Laat mij Heer', door U bidden en danken
wat is afgestemd op de juiste klanken,
die dan de zuivere toon aan zullen slaan,
door het werk wat Uw Zoon voor mij heeft gedaan.

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten