zaterdag 9 maart 2013

Voeten

Mensen die elkaar willen ontmoeten
doen dat meestal wel met hun voeten.
Ook kunnen zij mensen ontwijken,
waarop ze niet willen lijken.
Ik kijk eens goed op ze neer,
waar brachten ze mij, zonder de Heer'?

Voeten daar knielde mijn Heer', voor neer
om ze te wassen, waardoor ik nu leer
dat Hij de plaats nam die ik verdien.
Zijn liefde voor mij laat Hij zo zien.
Heer', laat mij nu door U leren buigen
die dienst ook aan mijn vijanden betuigen.

Wie Hem in Zijn dienst wederstaat.
is die het niet die onrein door 't leven gaat?
Heer', laat ons dan treden in Uw spoor,
zet Uw wil ook met onze voeten door.
Dan zullen zij zeker niet uit gaan glijden,
daar wij Uw weg volgen in het lijden.

Eens zullen wij met onze voeten,
U Heer', ook mogen ontmoeten.
Dan zullen wij voor U nederbuigen
ja, al onze dank aan U mogen betuigen.
Dan zullen wij met de blijde zangers staan,
op onze voeten tot God onze Vader gaan.

Soli Deo Gloria!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten