maandag 18 maart 2013

Hij is het!  Mijn genade is u genoeg!  2 Korinthe 12:9

Is dat het niet
als Gods kind
zichzelf zo ziet:
Dat door zijn schuld
zijn Heiland
in groot verdriet,
aan 't kruishout werd gebonden
om zijn zonden?

Deed ik dat U,
dat leed en verdriet,
U die de hemel verliet
om voor mij te sterven.
Is dat mijn schuld
die U vervult
om het leven
van U te erven?

Zie ik het goed,
dat Uw vergoten bloed
mijn zond' afwast.
Heb ik die zware last.
die U moest dragen,
met al die zware slagen,
door God U opgelegd,
voor mij verdragen?

Bent U mijn Heer',
waarvan 'k nu leer,
aan U te vragen:
vergeef mijn schuld,
die U vervult.
Dat wonder te zien
in de straf die ik verdien,
de Verlosser van mijn schuld?

Laat mij niet klagen,
maar door U dragen,
op U te vertrouwen,
Uw wetten onderhouden.
Uw Geest mijn oren doorboren
gelovend op U bouwen.
Mijn danklied U doen horen,
straks eeuwig U mag aanschouwen!


Soli Deo Gloria!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten