maandag 11 maart 2013

Geloven een strijd?


Is 't geloof in ons een strijd
of is het er bij ons altijd?
Wordt  met de zonden dan gebroken,
of wordt daarover slechts gesproken?

Wordt om de zonden steeds getreurd,
waarbij God moeite heeft te troosten?
Heeft Zijn Woord ons opgebeurd
wij met de zonden nu gebroken?

Is 't geloof  vanzelfsprekendheid,
zijn wij door beproeving   ingeleid?
Is Jezus  in ons onze vreugde
zijn wij het zelf die hier niet deugden?

Heer', maak die vragen in mij waar.
En dat Uw Geest het  mij verklaar'
Dat het geloof dan in mij leeft,
waar U de vrede  mij weer geeft.

Leer mij een zondaar dan te wezen,
die in  geloof God leerde vrezen.
Laat mij in de zonden niet rusten dan,
waardoor  ik niet geloven kan.

O God laat  in vrijmoedigheid,
mij door  geloof worden geleid.
Wat door de zonden is gekomen,
door Uwe hulp wordt weggenomen! 


Laat mij o Heer', toch niet gaan slapen,
voor dat de zonden mij verlaten
Dat ik in vrede met U rust
Dat Uwe gunst mij wakker kust.............

Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten