dinsdag 12 maart 2013


Gebed  melodie: Neem mijn leven laat het Heer',... 

1. Neem o Heer', toch bij mij weg,
dat ik niet doe wat U mij zegt,
Laat mij naar Uwe wil hier gaan,
zo doet Uw Geest het mij  verstaan.

2. Breek de weerstand van mijn hart,
waardoor ik steeds weer raak verward.
Laat mij hier toch gewillig zijn,
ja in ootmoed en zo klein.

3. Leer mij zwijgen waar U spreekt,
U daarin, Heer' , niet onderbreek,
Maak mij gehoorzaam naar Uw woord
En dat ik  steeds naar U Heer'  hoor.

4. Neem de zonden in mij weg,
en laat mij doen Heer', naar Uw recht.
Door wat U zelf hier heeft gedaan
zal ik U volgen Heer' voortaan.

5. Zonder U gaat alles fout,
laat Uw Woord en wet mij koud.
Maar Heer God, als U bij mij bent,
worden die in mij herkend.

6. Heer', U bent zo goed voor mij,
en U maakt mij van  zonden vrij.
Onderhoud mij dan bij  dag en nacht,
en maak dat ik U hier verwacht.

7. Leg toch op mij Heer', Uw beslag,
't Is wat Uw recht van mij verwacht.
en vervul  hierin  Uw eis,
waar ik Gode dank bewijs!

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten