dinsdag 5 maart 2013

Niets zonder U... (1)melodie: HB Gezang 62 Jezus leeft en wij met Hem

1. Heer', laat mij niet zonder U,
nergens anders kunnen wezen.
Laat Uw Woord en Geest mij nu
ja, de richting mogen geven,
daar waar U mij altijd ziet
en Uw wet mij dat gebiedt.

2. Heer', laat mij niet zonder U
hier mijn eigen weg bepalen.
Ja dit duister hier en nu,
zal mij zeker af doen dwalen,
maar het Woord dat U mij gaf,
zijn voor mij, Uw stok en staf.

3. Heer', laat mij niet zonder U
elke nieuwe dag beginnen.
Daarom kniel ik hier en nu,
doe mij op Uw wil bezinnen.
Laat Heer', als ik op zal staan,
zonder U niet verder gaan.

4. Heer', laat mij niet zonder U
niets doen zonder 't zeker weten,
dat U in en bij mij blijft,
dan zal ik U nooit vergeten.
Laat Uw Geest mij niet doen gaan,
ergens zonder U te staan.

5. Heer', laat mij niet zonder U,
hier mijn ogen moeten sluiten.
dan vraag ik U hier en nu,
blijf bij mij toch nergens buiten.
'k buig mijn knieën voor U neer',
'k dank en bid dan U o Heer'.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten